Wyspa Saint Marguerite

Na wyspę dostaliśmy się katamaranem wypływającym z portu w Cannes. W okresie wakacyjnym, w godzinach porannych, prom wypływał co pół godziny. Koszt biletu w obie strony 15 euro. Godziny rejsów oraz cenny http://www.trans-cote-azur.com/depart-cannes/iles-de-lerins-ste-marguerite-bateau-traverse-excursion/

Zwiedzanie wyspy rozpoczęliśmy od stawu Bateguier, na którym pomieszkuje wiele gatunków ptaków. Obszar ten jest chroniony, zatem nie da się dojść do samej wody.

Następnie poszliśmy w kierunku Pointe du Dragon i dalej alejką nad brzegiem morza aż na przeciwległy koniec wyspy.

We wschodniej części wyspy znajduje się największy (poza fortem) fragment warownych zabudowań.

Następnie poszliśmy północnym brzegiem wyspy aż do fortu.

Po drodze  minęliśmy dwa stare cmentarze cmentarze.

W forcie więziony był człowiek w żelaznej masce. Dziś można zwiedzić dawne cele więzienne, Muzeum Morza oraz Mediterranoscope.

Na wyspie spędziliśmy 5 godzin. W tym czasie obeszliśmy ją nieśpiesznie oraz zwiedziliśmy fort. Jednak można tu spędzić cały dzień. Na wyspie znajduje się wiele miejsc piknikowych.

Jedni odpoczywają na znajdującej się na wyspie infrastrukturze, inni przywożą swoje leżaki, koce czy hamaki. Jest miejsce dla amatorów kąpieli słonecznych jak i dla amatorów cienia.

Wokół wyspy cumuje wiele łodzi i jachtów.

Na wyspie znajduje się restauracja oraz kiosk spożywczy. W wielu miejscach znajdują się fontanny z pitną wodą. Warto jednak zabrać z sobą coś do picia a także i do jedzenia.