Wodospady Satiny (Czechy)

Wodospady Satiny, to ok. kilometrowy, biegnący wąwozem, odcinek rzeki Satina, w miejscowości Malenovice w Beskidzie Morawsko-Śląskim. Malenovice leżą ok, pół godziny drogi od Ostravy. Jadąc ze Śląska autostradą A1, przed samą Ostravą zjchaliśmy na drogę 56 kierunek Frydek-Mistek. Z drogi 56 zjechaliśmy do miejscowości Frydlant nad Ostravicą, a stamtąd za znakami do wsi Malenowice drogą 48481. Jechaliśmy za drogą, aż dojechaliśmy do Hotelu Rajska Bouda, przed którym, na dużym bezpłatnym parkingu, zostawiliśmy samochód. W tym miejscu zaczyna się szlak.

Z parkingu ruszyliśmy żółtym szlakiem “Naućna Stezka Lysa Hora”. Szliśmy wzdłuż rzeczki Satina aż do rozwidlenia dróg, gdzie żółty skręca w prawo na Lysa Hora (2 godz.), a my poszliśmy prosto zielonym. Droga cały czas asfaltowa, bardzo łagodna. Po ok. 1,5 km dochodzi się do schodków, które prowadzą w dół do wodospadu.

Aby urozmaicić sobie spacer, zeszliśmy z asfaltowej dróżki na dzikie ścieżki w lesie. Były tam strome podejścia i zejścia. Raz byliśmy po prawej stronie rzeczki, raz po lewej i tak doszliśmy do wodospadu. Po wyjściu schodami na dróżkę asfaltową, można zawrócić na parking. My poszliśmy naprzód aż dróżka doszła do drogi, którą wróciliśmy pod hotel. Pętla ma ok. 4 km i można ją zrobić w ok. 1,5 godz.

Przy hotelu znajduje się restauracja, w której można się zatrzymać choćby na małe piwko.

W zaplanowaniu wycieczki posiłkowałam się wpisem na http://videoturysta.eu/pl/malenovice-wodospady-satiny.html